Wykreowanie nowej marki to bardzo trudne zadanie, trzeba bowiem nie tylko dysponować ciekawym pomysłem, lecz również zwracać uwagę na mnóstwo najróżniejszych aspektów. Jeden z ważniejszych to barwy, o znaczeniu których wielu specjalistów zapomina, lub nie ma do końca świadomości, jak są istotne. A przecież psychologia nie bez podstaw od wielu lat zajmuje się tą tematyką, i jest dostępnych mnóstwo porządnych opracowań mówiących o tym, jak kolory wpływają na decyzje zakupowe i postrzeganie marki.
Jak z nich można się dowiedzieć, dobranie w odpowiedni sposób barw ma ogromne znaczenie dla tego, czy się osiągnie sukces na rynku, czy jednak niekoniecznie. Barwy mogą bowiem wpływać na podejmowane przez klientów decyzje, to znaczy albo zachęcać ich do zakupów, albo odwrotnie. Oczywiście wpływ na to ma też szereg innych aspektów, takich jak wychowanie, wcześniejsze doświadczenia czy emocje i wspomnienia, ale jednak duża część osób działa w oparciu o doskonale znane schematy.
Z tego też powodu decydując się na jakiekolwiek działania związane ze zmianą czy tworzeniem firmowego wizerunku koniecznie trzeba także w tym uwzględnić dobrze dobraną kolorystykę. Warto chociażby dopilnować tego, żeby była ona zbieżna z działalnością, którą się prowadzi, całkowicie odmiennych barw używał bowiem będzie międzynarodowy bank, a innych sklep sprzedający zabawki. W przypadku pierwszym wybór zapewne padnie na niebieski, który kojarzy się ze stabilnością, profesjonalizmem i zaufaniem. Czerwień jest popularna, ale też nieco ryzykowna, i należy bardzo rozsądnie jej używać.
Tak samo jest z żółtym i pomarańczowym – kolory te też w niejednym przypadku nie będą pasowały i raczej trzeba je będzie zastąpić jakimiś innymi. Bardzo ciekawie sytuacja wygląda z czernią, z jednej strony wielu osobom kojarzy się ona ponuro i smutno, ale z drugiej stanowi symbol elegancji i luksusu. Warto więc się dobrze zastanowić, czy kolor oliwkowy na pewno się sprawdzi w tym, co jest planowane, czy nie lepiej jednak będzie wybrać coś innego.
+Tekst Sponsorowany+